Onze werkwijze

 

 

 

Elk bezoek is weer anders. Maar toch loopt de voorbereiding volgens een bepaalde rode draad.

1. Uiteraard begint het allemaal met een telefoontje of emailtje welke u naar ons doet als uw interesse is gewekt.

2. Wat voor soort bezoek is het? Huisbezoek, een bedrijfsbezoek, een verenigingsbezoek, schoolbezoek of intocht. Welke datum en hoe laat zou het bezoek plaats moeten vinden? Dit willen we graag weten om onze agenda goed in te kunnen vullen.

3. Voor een huisbezoek zijn de kosten vastgelegd (zie tabblad Kosten). Bij boeking van een bezoek zal ongeveer twee á drie weken voor het bezoek een email worden verstuurd waarin informatie wordt verstrekt betreffende het bezoek. Natuurlijk zullen wij uw wensen zoveel mogelijk in het bezoek verwerken. Ook wordt in deze mail gevraagd informatie naar ons te sturen. Deze informatie gaat over wetenswaardigheden over de kinderen maar ook over de overige aanwezigen. Maar ook of wij bv cadeautjes mee naar binnen brengen en waar we deze kunnen vinden (in een auto of aan de voordeur). Van deze informatie maken wij een verslag voor in het boek van Sinterklaas.

4. En dan breekt de spannende dag aan! Maak u geen zorgen, wij komen! Ongeveer vijf minuten voor aankomst wordt u gebeld met de mededeling dat wij er aan komen of voor de deur staan. Wij worden graag met gezang verwelkomt. Niets is leuker voor de kinderen dan dat Pieten pepernoten strooien. Van vroeger uit hoort het erbij. Mocht u bezwaren tegen het strooien hebben, bijvoorbeeld omdat u allergisch bent of bang bent voor een hersenschudding, dan kunt u dit kenbaar maken. Want u bepaalt, u bent uiteindelijk de gastheer/vrouw. Als wij niet weten of we mogen strooien, strooien we niet!

Na binnenkomst zal Sint plaats nemen op een stoel. Sint is al wat ouder en door zijn leeftijd, kan hij zich beter concentreren als er geen TV aanstaat en de (eventuele) muziek op een aanvaardbaar niveau staat.

Bij een huisbezoek mag elk kind bij Sint en de Pieten komen. Dan vertelt de sint een leuk, persoonlijk verhaaltje wat in zijn grote boek staat en waar hopelijk veel interactie met de kinderen uit voortkomt. Het kind kan dan ook die mooie tekening of het werkje welke is gemaakt aan de Sint of één van de Pieten geven. 

Nadat alle kinderen bij Sint en Piet zijn geweest en een leuk cadeautje hebben gekregen, is er nog de gelegenheid om gezellig samen liedjes te zingen en de cadeautjes gezamenlijk uit te pakken. Zorg dat de naam duidelijk geschreven op het pakje staat. Wij stellen het op prijs als er voor ieder kind één cadeautje is en dat de waarde ongeveer voor ieder kind gelijk is. Uiteraard kunnen tijdens het gehele bezoek foto’s worden gemaakt en tegen het einde van het bezoek nog een mooie groepsfoto. Hierna worden Sint en Piet uitgezwaaid en sluiten ze het bezoek af.

En dan nog het volgende: Onze kleding is erg duur en kwetsbaar. Wij verzoeken u dan ook eventuele honden en katten tijdens het bezoek uit de buurt te houden en tijdelijk even elders te huisvesten in bijvoorbeeld de keuken, bench, garage of schuur. Kattenharen zijn erg lastig te verwijderen van kleding en kwijlende honden zijn ook niet erg prettig. Want na het bezoek bij u volgen er hoogstwaarschijnlijk nog meer bezoeken en ook deze mensen ontvangen graag schone en niet stinkende Sint en Pieten. Een ander punt om rekening mee te houden is dat er na het bezoek bij u misschien wel kinderen bij de Sint komen met een allergie.

Natuurlijk staan Sint en Piet open voor leuke ideeën van de papa's en mama's om het bezoek nog leuker te maken!
 

5. Bij een bedrijfsbezoek, een verenigingsbezoek, schoolbezoek of intocht willen we graag meer informatie door b.v. een draaiboek of een kennismaking en bespreking vooraf. Hoe lang zal het bezoek duren? Het spreekt voor zich dat wij uw wensen zoveel mogelijk in het bezoek verwerken. Aan de hand van een aantal gegevens zal de prijs worden bepaald. U zult hiervoor een vrijblijvende offerte ontvangen. Bij boeking van een bezoek zal ongeveer twee á drie weken voor het bezoek een email worden verstuurd waarin informatie wordt verstrekt betreffende het bezoek. In deze mail vragen wij ook aanvullende informatie aan u. Na het bezoek ontvangt u van ons een factuur voor uw boekhouding.

6. Na het bezoek ontvangen wij graag nog een mailtje van u om te vernemen of het bezoek naar wens is verlopen. Natuurlijk kunnen er altijd dingen zijn die u liever anders had gezien en dat begrijpen wij. Wel willen we dit graag weten zodat wij de kwaliteit van onze bezoeken kunnen verbeteren. Deze mail is uiteraard geen verplichting maar wel leerzaam voor ons.